Soundtrack.bg
ядем

Какво да ядем, за да имаме ефект от тренировките във фитнес залата

Храната е в основата на здравето. Правилното и балансирано хранене с пълноценни източници на хранителни вещества, минерали и микроелементи ни гарантира здравето, имунитета и добрата фигура. Когато тренираме, какво ядем е още по-важно, тъй като тренировките изчерпват бързо запаса ни от енергия и полезни вещества в организма. Ето защо ако не го захраним след тренировка с полезни храни, той ще ни го „върне” като си набави енергия и храна от мускулите ни (които искаме да изградим). Тоест ако не искаме организмът ни да „изяжда” нашите мускули, то трябва ние да ядем правилно храна, която е полезна. Редовните тренировки изискват и стриктен хранителен режим. Иначе вечно ще се чудим защо нямаме енергия, защо тялото ни не се трансформира, а сякаш губи мускулна маса.

Закуската е най-важното хранене в деня, но всички междинни хранения също са важни. Закуската при трениращите хора е от особена важност, но тя не трябва да бъде от прости въглехидрати, а от пълноценни въглехидрати, фибри и протеини. Вижте какъв е фундаментът!

 

Изборът на подходящия вид закуска е от решаващо значение

Закуската – най-важният старт на деня, но зависи и какво ядем 

Вашето първо хранене за деня е най-важно. Редовното хранене на закуска е свързано с по-нисък риск от затлъстяване, диабет и сърдечни заболявания. Започнете деня си със здравословна закуска, за да може да захраните организма си с нужните нива на кръвната захар, от която тялото ви се нуждае, за да захрани мускулите и мозъка.

Здравословната закуска е особено важна в дните, когато ще ходите на тренировка.  Пропускането на закуската тогава може да ви накара да се почувствате замаяни или летаргични, докато тренирате.

Изборът на подходящия вид закуска е от решаващо значение

Изборът на подходящия вид закуска е от решаващо значение

Твърде много хора разчитат на прости въглехидрати, за да започнат своя ден. Но мазната баница от бяло брашно или поничката няма да ви накарат да се чувствате сити дълго време. За сравнение, богатата на фибри и протеини закуска може да отблъсне глада за няколко часа и да ви осигури енергията, която ви е необходима, за да направите тренировката си. Изпълнете следните съвети:

Вместо да ядете пълни със захар зърнени храни от рафинирани зърна или баници, опитайте да си приготвите нещо с овесено брашно, овесени трици, ядки или други пълнозърнести житни растения, които са с високо съдържание на фибри. След това добавете  някои протеини, като кисело мляко или нарязани ядки.

Ако си правите палачинки, заменете бялото брашно с пълнозърнесто. Може да сложите и извара в тестото.

Ако предпочитате тост, изберете пълнозърнест хляб. С него хапнете и яйце, фъстъчено масло или друг протеинов източник.

Цялата статия може да прочетете ТУК.

Силвия Чалъкова