Soundtrack.bg

6 бързи истини за креатина, които трябва да знаете

Няколко неща за креатина, които е добре да знаете, преди да започнете да го приемате.

Креатинът е една от най-използваните хранителни добавки в света на фитнеса. С доказана полза при трениращите, тази аминокиселина подпомагя доставянето на енергия към мускулите и нервите. Ако бъде комбиниран с адекватна диета, добра почивка и правилна тренировъчна програма, креатинът доказано ще повиши вашите резултати в залата. Именно поради това той е една от най-използваните добавки.

Със сигурност в онлайн пространството можете да намерите предостатъчано информация за креатина и неговата употреба при спортуване. Ние обаче сме синтезирали за вас шест бързи факта за тази толкова ценна аминокиселина.

Тези шест бързи истини за креатина са предоставени от Каролин Браун, която е съветник по храненето в платформата Foodtrainers.

Първият важен съвет на Каролин Браун е всъщност доста основен – приемът на креатин е безмислен, ако диетата ви е пълна каша.

„Винаги съм казвала, че диетата е на първо място. Не добавяйте креaтин към нея, ако вашата диета е пълен хаос“, казва тя.

Приемът на креатин е безмислен без подходяща диета, напомня Каролин Браун.

И друг път сме коментирали, че усилията ви във фитнес залата биха били до голяма степен опропастени, ако в кухнята не показвате също толкова желание да бъдете по-добри. Това означава да консумирате повече непреработена храна и като цяло такава, каквато би била от полза не само за вашия фитнес режим, но и за здравето ви като цяло. В онлайн пространството е пълно с информация по този въпрос.

След това Каролин Браун ни напомня, че има и други начини да си набавяме креатин, освен да го купуваме под формата на добавки. Той се съдържа в храни като говеждото, свинското и сьомгата. Те са добър натурален източник на креатин, ако сте решили да не го приемате под формата на хранителни добавки.

Каролин подчертава, че креатинът е бърз начин да добавите мускулна маса, но това няма да мине и без да добавите някой друг килограм под формата на водно тегло. То винаги съпътства приема на креатин. Бъдете подготвени, че в първата седмица можете да забележите няколко килограма повече под формата на водно задържане при приема на добавката.

Сьомгата е добър (и вкусен) естествен начин да си набавите креатин.

Специалистът по хранене също така обяснява, че ако приемате креатин, а същевременно не тренирате (защо бихте го правили, всъщност?), то в такъв случай също ще покачите тегло под формата на вода. Тя припомня, че често хората, приемащи крeатин, се чувстват подпухнали.

Според Каролин Браун, ако комбинирате вашия креатин с прием на въглехидрат, дори да е под формата на сок, това би увеличило неговата абсорбция в организма.

За финал Каролин Браун съветва, че ако сте решили да приемате креатин, то най-добре заложете на креатин монохидрат. Другите форми на креатин са обикновено по-скъпи и съдържат неща, от които не се нуждаете, отбелязва тя.