Емблематичният френски режисьор Жан-Люк Годар е избрал да приключи живота си посредством асистирано самоубийство. Това потвърдиха официално неговите адвокати.
91-годишният Годар, който е считан за една от легендите на френското „ню уейв“ кино, почина вчера. Неговият дългогодишен адвокат Патрик Жанере потвърди, че кино творецът си е отишъл посредством метода асистирано самоубийство. Той призна, че Жан-Люк Годар е страдал от множество заболявания, водещи до увреждания, което го е подтикнало да завърши земното си пребиваване в момент и по начин, избрани от самия него.
Пред „Ню Йорк Таймс“ адвокатът Патрик Жанере посочи: „Той вече не можеше да живее като мен и вас, поради което реши, с голяма яснота, както винаги е правил през живота си, да каже „това е достатъчно“.
Жанере обясни, че асистираното самоубийство е напълно законен начин да завършиш живота си в Швейцария, където Годар живееше.
Адвокатът добавя, че едно от големите желания на Жан-Люк Годар е било „да умре с достойнство“, което е успял да постигне именно посредством асистираното самоубийство.

Жан-Люк Годар е един от хората, които внасят революция във френското кино през 60-те години на миналия век. Определян е за един от лидерите на „новата вълна“ (ню уейв) във френското кино изкуство. Сред емблематичните му филми са „До последен дъх“, „Алфавил“, „Жената си е жена“, „Мъжки Женски“ и други. Носител е на престижни награди като „Златен лъв“, „Златна мечка“, „Златна палма“ и други.
С начина, по който Годар внася революция в методите за заснемане на филми, той повлиява и на съвременни режисьори като Мартин Скорсезе и Куентин Тарантино.
Президентът на Франция Емануел Макрон сподели, че Жан-Люк Годар е имал „визията на гений“. Той добави, че с кончината му „Франция е загубила едно от националните си съкровища“.
Годар започва кариерата си като филмов критик, преди да застане зад камерата със стилния и зрелищен „До последен дъх“. Неговите звезди Джийн Сибърг и Жан-Пол Белмондо блестят на екрана по един невиждан дотогава начин, докато камерата непрекъснато се движи, сценарият е полуимпровизиран и монтажът направен по изцяло нова методика.