Soundtrack.bg

Как туит на Стивън Кинг спаси литературна рубрика

Живеем в света на интернет, в който номер едно са така наречените „лидери на мнение“ или както е по-популярно – „инфлуенсъри“. Има обаче такива, които са полезни за обществото и такива, които са вредни. Еманацията на вторият тип са клана Кардашиян, които издигат на култ материализма, липсата на духовност, елементарността, посредствеността, манията за богатство и власт. За съжаление те и хора като тях са толкова влиятелни и популярни, че понякога губим вяра. Но ги има и първият тип – хора, които не са известни с това, че са известни, а които са дали много на света. Които са гениални в своята сфера и които правят достойни неща. Хора като Стивън Кинг, който има властта само с един туит да спаси дългогодишна литературна рубрика в местен вестник.

За разлика от България в САЩ има дългодишна традиция на качествения печат. През години в Америка е имало и има хиляди издания за литература, комикси, специфични интереси и т.н. Всички големи вестници и списания има собствена литературна рубрика, която често е много четена и влиятелна. Благодарение на именно такива рубрики за ревюта и публикуване на творчество стават известни и достъпни повечето американски писатели, включително такива като Хемингуй и самият Стивън Кинг.

Затова, когато Кинг разбира, че важния местен вестник „Портланд Прес Хералд“ ще спира литературната си рубрика – той решава да вземе нещата в свои ръце. Вестникът е един от значимите в щата Мейн, от където е родом Кинг. Той обаче среща финансови трудности, както всички печатни медии, заради голямата конкуренция на интернет. Заради намален интерес се налага съкръщване на рубрики и финанси. Затова Стивън Кинг призовава своите последователи в Twitter да защитят рубриката, защото тя помага на много местни писатели да си вадят хляба.

От своя страна „Портланд Прес Хералд“ решават да предизвикат Кинг. Ако неговите последователи си купят поне 100 абонамента за дигиталната версия на рубриката – вестникът ще я върне в неделното си издание „Мейн Съндей Телеграм“. Резултатът веднага е на лице – за по-малко от 48 часа вестника получава над 200 абоната, като тази цифра продължава да расте.

И ето как историята завършва с „щастлив край“, дори при Краля на хоръра. Тя е много показателна как силата на влиянието в интернет може да бъде използвана за страхотни каузи в правилните ръце.

ПРОМОЦИИ UPI BEAUTY