Американският рапър Дрейк (Drake) стана най-успешният съвременен изпълнител. Суперзвездата помете всички възможни рекорди, благодарение на изненадващия си албум Scorpion, който той пусна почти без предизвестие. Scorpion само за една седмица събра невероятните 1 млрд. слушания в стрийминг платформите като Spotify, Apple Music и други. Песента му God’s Plan разби и всички рекорди за най-слушана песен за един ден (в YouTube песента вече има над 765 млн. слушания). Цялото му творчество пък вече е слушано над 50 млрд. пъти и това без да броим милиардите други слушания по радиа, телевизия, албуми, пиратствания и т.н.
За главозамайващия успех на Drake може да се говори много. Много хора (включително част от нашия екип) смятат, че Дрейк е доста посредствен, елементарен и невпечатляващ музикант. И най-вероятно са прави, но именно в този „дефект“ се крие и тайната на неговия успех – той е невероятно разбираем за езика на масовата аудитория, която обича подобна „fast food” музика.
Разбира се, има и други причини. Една от тях е невиждания поход на рап музиката, която през 2017-та стана най-слушания жанр в света, измествайки за пръв път от десетилетия рока. Но може би най-голямата предпоставка за успеха на Дрейк (и много, много други негови колеги) е дигиталната индустрия. Неговата кариера се развива успоредно с дигиталните технологии и той е много в крак с тях. Музиканти като Дрейк изключително добре успяват да използват платформи като Spotify и YouTube, за да достигат до младата аудитория. Те прекрасно знаят, че не продават музика, а продукт – себе си.
Чрез социални мрежи като Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter и т.н. подобни звезди развиват самите си личности като бранд, разкривайки личния си живот, рекламирайки материалната страна на света и правейки непрекъснати скандали (и не само), с които да държат интереса към себе си. На практика те се превръщат в едно вечно риалити шоу и музиката е само част от тях. Благодарение на факта, че непрекъснато предоставят пикантни новини около себе си гарантират и непрекъснатото присъствие в традиционните и онлайн медиите.