Soundtrack.bg

Боб Дилън стартира своя собствена марка уиски

Световноизвестният изпълнител ще пусне гама от различни уискита, надявайки се да се възползва от нарастващото търсене на продукти от знаменитости, съобщава The Guardian.

76-годишният лауреат на Нобелова награда започна работа с алкохолния предприемач Марк Бушала, за да превърнат една стара църква в Тенеси в дестилерия. Създадените от тях видове “Heaven’s Door Spirits” – чист бърбън от Тенеси, double barel уиски и уиски с чиста ръж – първо ще се предлагат в Тенеси, Флорида, Калифорния, Илинойс, Ню Йорк и Тексас, след което ще последва по-широко разпространение.

Новият проект на Дилън бе представен тази събота. Самият той споделя в интервю: “Не винаги откриваш вдъхновение. Понякога то те открива. Искахме да създадем колекция от американски уискита, всяко от което ще разказва история.”

Марк Бушала започва работа с Дилън, вдъхновен от неговите Bootleg Series, които в момента обхващат 13 албума, и подава заявление за търговска марка Bootleg whiskey. Бушала се свързва с енигматичния изпълнител и му представя идеята си. Знаейки, че Дилън е фен на уискито и добрите истории, Бушала решава да насочи проекта именно върху тези неща. “Именно това привлече Боб”, споделя Бушала, “Това не е проект на суетата, а неговият страстен проект.” Що се отнася до името на колекцията, двамата съдружници търсят “отличаващо се име за уиски, което също е и намигване към Дилън”.

В песните на Дилън не липсват препратки към уиското – любимата напитка е споменавана в  Copper Kettle (The Pale Moonlight) (“Daddy he made whiskey, my grandaddy he did too / We ain’t paid no whiskey tax since 1792”); Blind Willie McTell (“He’s dressed up like a squire / Bootlegged whiskey in his hand”); Gotta Serve Somebody )“Might like to drink whiskey / Might like to drink milk”); и Moonshiner (“I’ve spent all my money / On whiskey and beer”).

Двамата мъже избират 10 фаворити, след което се съгласяват да се позовават най-вече на Knockin ‘on Heaven’s Door, хит от албума от 1973 г. на Pat Garrett & Billy the Kid, който всъщност не се отнася до уиски, но е любима песен на мнозина и позната на милиони хора по света.

Knockin ‘on Heaven’s Door

„Всички усещаха, че Knockin ‘on Heaven’s Door е перфектното име“, казва Бушала, „особено като се има предвид изображението, което използваме върху бутилките“ – ковано желязо от собствената метална леярна на Дилън в Лос Анджелис.

В изявление пред „Ню Йорк Таймс“ Боб Дилън споделя: „Пътувам от десетилетия насам и успях да опитам някои от най-добрите напитки, които светът на уискито предлага. А това, което предлагаме днес, е страхотно уиски.”

Дилън и Бушала смятат, че има някаква ирония в това, че правилата, от които ще зависи успеха на проекта, както за уискито, така и за музика на Дилън, се вслушват в миналото на Америка. Разпространението на алкохол в САЩ все още се основава на модели за забрана, всеки от които е строго контролиран от лицензирани държавни дистрибутори. Тези пазари трябва да бъдат разбити до голяма степен, точно както музикантите или промоутърите някога са обиколили местни радиостанции, търсейки скъпоценен ефир за своята музика.

Антон Далчев

ЙОРДАНКА ХРИСТОВА – ЗАВИНАГИ

ТОНИКА СВ- КОНЦЕРТЪТ

UNIVERSAL

Advertisement

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.