Soundtrack.bg

Стивън Спилбърг стана първият режисьор, чиито филми надминаха 10 млрд. долара

Стивън Спилбърг е жива легенда в света на киното. Според някои той е най-добрият на нашето време. Не знаем дали е така, но със сигурност е най-успешният. Защото той стана първият режисьор в историята, чиито филми надминаха главозамайващите 10 млрд. долара приходи в глобалния боксофис, съобщава Huffingtonpost. И по-точно – до момента около 10.1 млрд. долара, след премиерата на последния му филм „Играч първи, приготви се“. Статистиката дори не отчита инфлацията, продажбите на дискове, мърчъндайз и т.н. Реалните приходи, които лентите на Спилбърг са донесли не могат да се изчислят, но със сигурност са много повече от тази сума.

Милиарди от кино

Когато погледнем филмографията му – въобще не се учудваме от този резултат. Зад режисьорската му кариера, започнала през далечната 1959 г., стоят 32 ленти. Но какви! В нея се открояват имена на абсолютни класики и комерсиални хитове като „Челюсти“, “E.T”, „Джурасик парк“, „Списъкът на Шиндлер“, целият франчайз „Индиана Джоунс“ и много, много други.

Само “E.T” е донесъл общо 1.3 млрд. приходи, а „Челюсти“ – 1.2 млрд. долара. За момента Ready Player One е донесъл 475 млн. долара приходи и цифрата продължава да расте. Други хитове на Спилбърг като „Джурасик парк“ и „Индиана Джоунс 4“ му носят съответно 984 и 787 млн. долара. Ако добавим и филмите, които той не е режисирал, но в които е бил важен продуцент – цифрата набъбва на наистина изумителните 17.2 млрд. долара.

След Спилбърг следващите двама най-комерсиално успешни режисьори в историята са Майкъл Бей и Питър Джаксън, чиито филми са натрупали по около 6,5 милиарда долара в световен мащаб. И ако за първия ни е срам, че подобен нескопосник, падащ си по експлозии и роботи, прави толкова пари, то за Джаксън не се учудваме. Макар че в последните години нещата не му се получават толкова добре, не бива да забравяме, че именно той определи цялото ново комерсиално кино на 21 век, доказвайки, чрез трилогията „Властелинът на пръстените“, че фентъзито има място на големия екран.