Soundtrack.bg

Light Phone 2 – телефонът, който ни връща към истинския живот

Няма нужда да ви обясняваме за пореден път клишетата за това колко вредят социалните мрежи, интернет и смартфоните на живота ни. Колко вманиачени сме ние в умните си телефони и как губим безброй часове в безсмислено скролване, вместо да живеем в истинския свят. Всичко това си го знаете.

Днес обаче ще ви запознаем с един много интересен проект, който нашумя в последно време. Става въпрос за Indiеgogo кампанията на уникалния телефон Light Phone 2. Той е втората част на предишния успешен краудфъндинг проект Light Phone. Кампанията на Light Phone 2 стартира едва преди 10 дни, а вече събра 294% процента от желаните пари или иначе казано – 733 хил. долара от над 2500 души. Очаква се тези цифри да растат.

За какво става дума?

Light Phone 2 е изключително прост и красив телефон, чиято цел е една. Да върши надеждна работа и да бъде това, което всеки телефон трябва да е – инструмент. Инструмент, с който да комуникираме и който да ни помага в ежедневието. Но не и да става нашето ежедневие, както се случва с модерните смартофни.

Light Phone 2 няма достъп до браузъри, социални мрежи и милиони приложения. Каква тогава е разликата с обикновените телефони без цветен екран, които можем да си купим от всеки магазин, ще попитате?

Ами много просто – Light Phone 2 е изключително красив, модерен, надежден и качествен. Освен това той е наистина уникален.

Създателите на проекта описват Light Phone 2 като машина, която ще ви позволи да оставите своя смартфон и която ви насърчава да прекарвате качествено времето си в правенето на нещата, които обичате най-много, без да разсейвате. Те наричат това „отиване на светло“.

Телефонът все пак предлага някои основни функции, които да служат като полезни инструменти – съобщения, разговори, будилник, навигация и други. Те обаче са така измислени, че наистина да ни помагат в нужда, а не да ни служат за удоволствие.

Друго уникално на Light Phone 2 е това, че той е направен с E-link дисплей. Това е абсолютно безвреден за очите дисплей, който е буквално като напечатана с мастило страница на книга. Тази технология се използва от електронните четци като Kindle, но е нещо ново за света на мобилните технологии.

Самият дизайн на телефона е наистина зашеметяващ със своята гениална семплост и простота. Минималистичен и елегантен, той със сигурност ще отива на модерните хора.

Както вече споменахме – това е вторият телефон на производителите, след като те направиха успешна KickStarter кампания през 2015-та. The Light Phone 1 беше съвсем прост и имаше само 2 функции – разговори и часовник. И въпреки че беше успешен, много хора се оплакваха, че в съвременния живот човек има нужда от някои основни функции, които да изпълнява телефона му. Light Phone 2 усъвършенства дизайна и дава всички онези функции, които потребителите желаеха. Затова и успехът му е гарантиран.

Създателите на проекта сравняват продукта си не със смартофони, а с швейцарско ножче – малък, не служи за ентъртеймънт, но е изключително полезно в най-разнообразни ситуации. Неговата цел е не да ви забавлява, а да ви служи и да може да разчитате на него. Забележете – инструмент, който да служи на вас, а не обратното.

Всичко на всичко телефонът предлага няколко функции – разговори, SMS-и, аларма, навигация, музикален плейър и няколко други.

Light Phone 2 все още в процес на изработка, но това не е първият подобен проект на компанията, така че качеството е гарантирано. Разработчиците твърдят, че ще се опитат да направят телефона водо и прахоустойчив, както и, че той ще бъде с луксозен алуминиев корпус.

Идеята звучи прекрасно. Красив и надежден телефон, който да ни върши работа, но не и да ни разсейва и изкарва от реалния свят. Стискаме палци на разработчиците и ще следим проекта с интерес. Единственото, което не ни допада е неговата солена цена – 250 долара, при това само по време на кампанията, а след нея телефонът ще се продава за 400 долара. Това е сума, за която в България можеш да си купиш Huawei P10 или Samsung Galaxy S7, например, с договор от оператор, които макар от 2016-7 г. все още са актуални флагмани на топ ниво. Все пак – това е доста таргетиран и нишов, бихме казали дори „хипстърски“, продукт, който гони специфична аудитория.

Антон Далчев