Soundtrack.bg
тестостерон

Да увеличим нивото на тестостерон с помощта на суперхрани

Много трениращи фитнес си задават един и същи въпрос: „Как да повишим нивото на тестостерона си, без да вземаме стероиди?“. Знаете ли, че някои  суперхрани имат това свойство?  За хората, които водят активен начин на живот, е изключително важно да се хранят правилно, за да стимулират производството на тестостерон. Тестостеронът е основният анаболен хормон в организма и колкото повече го имаме, толкова по-лесно е да изгаряме мазнините, докато трупаме мускулна маса. Въпреки факта, че в женското тяло, тестостеронът се произвежда в много по-малки количества, отколкото в мъжкото, което е разбираемо, той е еднакво полезен и за двата пола.

И така, вижте кои са храните, в ролята им на суперхрани, к

И така, вижте кои са храните, в ролята им на суперхрани, които ще повишат собствените ни нива на тестостерон!
Тиквени семки

Хубав начин да вдигнете нивата на мъжкия полов хормон са тиквените семки. Цинкът в семената участва практически във всички процеси, протичащи в нашия организъм, така също оказва влияние и на производството на тестостерон. Ето защо не е изненадващо, че при проведени проучвания се оказало, че при мъже с дефицит на цинк в организма били занижени и количествата тестостерон. Ето защо можем да кажем, че тиквените семки са полезни и за производството на мъжкия полов хормон, защото са прекрасен източник на минерали като цинка, които стимулират производството на тестостерон.

Тиквени семки

Скариди

Скаридите са най-доказаният метод за подобряване на нивата на витамин Д, който е пряко свързан с мъжкия полов хормон. Учени от Бостънския университет са стигнали до заключението, че нивото на витамин Д е взаимосвързано с нивото на мъжкия полов хормон – тестостерон. Повечето хора страдат от дефицит на витамин Д, особено през есенно-зимния период. Този дефицит може да доведе до рязко спадане и на нивото на тестостерон в кръвта, както при опитните спортисти, така и при хората, водещи уседнал начин на живот. Ето защо не бива да се подценява ролята на витамин Д. Този витамин се съдържа и в черния дроб на рибите треска, сьомга, сардини и скумрия.

Скариди

Кокос

В абсолютно всяка диета можете да включите кокоса. Този тропически плод е просто препълнен с мазнини, оказващи положителен ефект върху производството на хормона тестостерон. Учените са доказали, че хората, които консумират меню с достатъчно високо съдържание на мазнини, като преминат на нискомазнинна диета се отчита спад на тестостерона в кръвта. Можете просто да увеличите процента на мазнините в порциона си с 10%, а кокосът и кокосовото масло са един добър източник на полезни мазнини.

Пшенични трици

Едва ли бихте предположили, че вашето ниво на тестостерон може да се повлияе положително от пшеничните трици. Но въпреки това те имат много добър ефект върху производството на мъжкия полов хормон. Това е така заради съдържащия се в тях магнезий. Учените са доказали, че хората, които консумират достатъчно храна с наличие на магнезий, получават в замяна голямо количество тестостерон.

Струва си да се отбележи, че магнезият е изключително важен за стотици биохимични реакции в организма и без него синтезът на тестостерон просто не би бил възможен.

Вкарайте пшеничните трици в диетата си, като ги добавяте към всичко, супа, овесена каша, протеинов шейк.

Пшенични трици

Рикота

Италианското сирене рикота е традиционен млечен италиански продукт, направен от суроватка на краве, овче, биволско или козе мляко. Той има много добър ефект върху тестостероновите нива. Ето защо, включването на този продукт във вашата диета ще бъде изключително полезно както за мъжете, така и за жените. В него има високо ниво на аминокиселини. Както знаете, аминокиселините потискат действието на хормона кортизол, което на свой ред влошава синтеза на тестостерон по време на тренировка. Жалко е, но тези два хормона – тестостерон и  кортизол, са в процес на постоянна конкуренция в организма. Последният постоянно се опитва да забави производството на тестостерон.

Ягоди, грейпфрути, портокали и всякакви плодове с ви

Ягоди, грейпфрути, портокали и всякакви плодове с високо съдържание на витамин С

Плодовете, съдържащи огромно количество витамин С са полезни и за производството на тестостерон. Причината е, че този витамин има отличен ефект както върху качеството на живота по отношение на вашето здраве, така и върху резултатите във фитнеса.

 

 

Снимки: pixabay

МРЪСНИ ПРИКАЗКИ – Пощенска кутия за приказки

Място Наречено Другаде – театър Борисова

СИМФОНИЧЕН СПЕКТАКЪЛ ВИВАЛДИ ЗАВИНАГИ

Свободно падащи истории