Soundtrack.bg

5 фитнес съвета от неповторимия Арнолд Шварценегер

Тренировъчни съвети, идващо лично от легендарния Арнолд Шварценегер.

Арнолд Шварценегер е супер успешен актьор и бивш губернатор на Калифорния, но преди всичко това, той е най-влиятелният и уважаван бодибилдър в цялата история на професионалния културизъм.

Многократен Мистър Олимпия и вдъхновение за почти всички културисти след него, Арнолд определено е човек, който има какво да ви каже за бодибилдинга и фитнеса като цяло.

Подбрахме за вас пет фитнес съвета, идващи директно от най-легендарния бодибилдър в историята. Е, готови ли сте да се насочите към залата?

1. Не свиквайте с една и съща рутина

Арнолд Шварценегер е сред хората, вярващи, че мускулите трябва да се шокират непрекъснато. Което предполага известно „пипване“ на вашата програма тук и там.

„Спазвайки някаква обща рамка, аз постоянно променях упражненията, които правих. Харесваше ми да шокирам мускулите си, не им позволявайки да свикват с една и съща програма.

Той споделя, че веднага щом забележи, че дадено упражнение не му носи желания резултат, то светкавично отпада от тренировъчната му програма.

2. Внимавайте с претренирането

Арнолд обича да предупреждава, че колкото и да искате да сте възможно най-лошите пичове в залата, мускулите ви имат нужда от своята почивка и време за възстановяване. Не го забравяйте!

„Ще има време, когато определени части от тялото ви изостават, защото вие ги претренирате. Толкова тежко и често ги тренирате, че те така и не получават шанса да се възстановят. А следователно – и да започнат да растат“, обяснява той.

„Давайте шанс на мускулите да се възстановяват и да растат. Настройте програмата си по такъв начин, че да няма рискове от претрениране на определени мускулни групи. Не забравяйте – в бодибилдинга твърде многото може да бъде също толкова контрапродуктивно, както и твърде малкото.“

3. Не спирайте при отказ

За Арнолд се знае, че когато е тренирал за бицепс, например, той е обичал да докарва серията си до отказ. Но дори и тогава не е спирал!

Веднъж, щом е достигал до момента, в който бицепсите му отказват, Арнолд винаги е успявал да ги „изтормози“ с още няколко повторения. Как? Много просто – вкарвайки малко чийтинг и използвайки тялото си. Тези няколко допълнителни повторения са стимулирали допълнително мускулите.

4. Открийте къде точно ви удря дадено упражнение.

Шварценегер е категоричен: глупаво е да правите дадено упражнение, без да знаете къде точно ви „удря“ то.

Тук той предлага да се възползвате от съвет, който самият той е научил от великия треньор Винс Гиронда. А именно – тренирайте дадена мускулна група с едно-единствено упражнение, без да правите нищо друго.

На следващия ден вижте къде е концентрирана треската ви и ще разберете за какво точно сте работили.

5. Приоритизайте слабостите си.

Какво мислите, че прави Арнолд Шварценегер, когато започва да забелязва, че прасците му изостават от останалите части на краката му? Той реже долната част от своите тренировъчни панталони, за да може постоянно да вижда прасците си и да си напомня, че има проблем с тях.

Тогава той започва да ги тренира по-често, особено в началото на своите тренировки, когато все още е свеж. А понякога и между сериите с упражнения за по-големи мускулни групи.

ПРОМОЦИИ UPI BEAUTY