Soundtrack.bg

Да покориш НБА: Тренировъчните тайни на ЛеБрон Джеймс

Как тренира суперзвездата от НБА ЛеБрон Джеймс? Нека самият той ни разкаже!

Едва ли има някакъв спор, че крилото на Кливланд Кавалиърс ЛеБрон Джеймс е най-голямата звезда на НБА в настоящия момент. „Крал“ Джеймс е трикратен шампион на Националната баскетболна асоциация, като четири пъти той е бил избиран за MVP (най-полезен играч) на редовния сезон. Три пъти ЛеБрон е бил MVP и на финалните серии, а 13 пъти е бил избиран за участие в Мача на звездите на НБА.

Постепенно 32-годишният баскетболист се превърна в един от най-богатите и влиятелни атлети на планетата, като днес той може да се похвали с рекламни договори на стойност милиони долари.

Още от самото начало на своята кариера, ЛеБрон Джеймс е демонстрирал изключителен атлетизъм и завидни физически данни. Подобни на всички останали велики спортисти, Крал Джеймс е наясно, че талантът, сам по себе си, не е напълно достатъчен. Не и ако целта ти е да достигнеш до абсолютните върхове на спорта.

Именно поради това ни беше любопитно да вникнем във вижданията на ЛеБрон относно професионалния му режим, храненето и тренировките.

Един нормален ден на тренировки

„Първото нещо, което правя, е да сложа лед на гърба и краката си. За контактни тренировки това е наистина важна част от режима ми. След това идва ред на 30 минути с комбинирани стречинг и йога, последвани или от работа в залата, или от тренировки с топка на игрището. Винаги правя стречинг, за да загрея. Също така и през останалата част от деня продължавам със стречинга.“

Каква високотехнологична екипировка използва

„По време на кардио винаги сме омотани с жици. В крайна сметка, това ти дава пълната информация. Колко калории си изгорил, пулса ти, колко мили си пробягал. Всичко това следи и за всякакви дефицити в тялото ти. Страхотно е.“

От какво се лишава, а наистина му липсва

„Преди да стана професионалист, всеки ден ходих в McDonalds на обяд, когато имах мачове. Но в един момент стигаш до момента, в който започваш да си мислиш: „Благословен съм с всичкия този талант и съм роден атлет. Трябва да се грижа за себе си с нужното уважение.“

Какви съвети относно храненето би могъл да даде

„Може да звучи наистина просто, но аз наистина вярвам във водата. Винаги започвам деня с две големи чаши, като не спирам да консумирам вода, докато не дойде време за лягане. Това са простите неща, които трябва да правиш. Както например моят готвач винаги се уверява, че пилешките ми гърди са без кожа.“

До каква крайност е стигал, за да бъде перфектно подготвен

„Имало е момент, когато не съм изкарвал повече от час, без да правя стречинг. Трябваше да съм сигурен, че гърбът ми е на сто процента в добра кондиция. По време на полета от САЩ до Лондон за Олимпийските игри, на всеки час ставах от мястото си, за да правя стречинг. Когато има дълъг полет, за всекиго е важно, без значение дали е атлет или не, да прави упражнения.“

Какви проблеми най-често го тормозят

„В миналото съм имал проблеми с кръста, но за щастие успяхме да стигнем до решение, които ги елиминираха. Често кръстът ми бе възпален и стегнат, но с йога, стречинг и всекидневни масажи, успяваме да контролираме ситуацията.“

Случва ли се да практикува други спортове като част от тренировката

„Правим спринтове на 100 метра по време на тренировките. Повече от това обаче не е нужно за състезател от НБА.“

ЛеБрон винаги е бил бърз на игрището. Какво прави, за да подобрява скоростта си

„Ако говорите за бързина, при мен това е естествен талант. Но ако става дума за ускорение, има някои неща, които може да направиш. Намери си приятел и практикувай спринтове със съпротивление. Те помагат.“

Как се подготвя психически, за да контролира нервите си

„Винаги спрямо мен е имало много очаквания, поради което нервите са нещо, което отдавна съм победил. Всеки път, когато стъпя на игрището, вярвам, че моят отбор ще бъде победител. Разбира се, не всеки път се случва, но трябва да пазиш тази вяра в себе си.“

Каква музика слуша, докато тренира

„Моят човек Jay Z ми е добър приятел. Неговата музика е важна част от тренировките ми. Също така съм и голям фен на Drake.“

Какъв ‘убийствен съвет’ би могъл да даде

За да подобрите издръжливостта си, пътеката е добър избор, но колелото е по-трудно и работи повече за тялото ви. Изкарайте 10 мили при наклон и ето ви една отлична тренировка.“