Soundtrack.bg
Арнолд Шварценегер

Арнолд Шварценегер – геният и основоположник на работещи тренировъчни практики

(Част 1)

Арнолд Шварценегер не стана най-великият културист в света случайно. Той прилага някои много добри и работещи техники в бодибилдинга, които всеки, който иска да прогресира в залата, трябва да знае.

„Най-лошото нещо, което може да ми се случи, е да бъда като всички останали.“ – Арнолд Шварценегер.

никога не е искал да бъде обикновен
никога не е искал да бъде обикновен

Арнолд Шварценегер никога не е искал да бъде обикновен, а постиженията през целия му живот го доказват.  Но за да успее във фитнес залата и да се възползва от постиженията, до които никой не е достигнал, Арнолд е трябвало да бъде дори повече от необикновен. Трябвало е непрекъснато да влага в своята работа действие, мисъл и цялостна визия.

Арнолд е разяснявал, че формулата му за успех е по-малко свързана с „тайни“ и повече с упорита работа, пот и постоянно изучаване на мускулите и тяхното величествено постигане.

 

Най-важната съставка за успеха, казва Арнолд, е самочувствието.

Вдигането изисква и мозъчна работа

Арнолд е открил и често е писал за ролята на мозъка в бодибилдинга. Когато е тренирал, той е бил съсредоточен на 100%, което му е позволило да достигне дори по-високи нива на интензивност.

 

„Първата стъпка е наистина да вярваш, че е възможно да станеш масивен… По същия начин можеш да накараш мускулите си да вдигнат много тежки тежести, когато всичко друго предполага, че не можеш. Така че можеш да убедиш психически мускулите си да станат по-големи и по-силни. „

Използването на техники за визуализация от Арнолд е доста известно. Той често си е представял, че бицепсите му са големи и величествени като планини и е използвал този мисловен образ, за ​​да извае фигурата си до несравними висоти.

Тренирайте по-трудно, отколкото всички останали

Целта на Арнолд беше да бъде по-добър от всички, така че той е знаел, че трябва да тренира по-силно от всички. Когато Арнолд е тренирал, всички хора във фитнеса са спирали да го гледат, а той е продължавал да тренира.

„Следващата стъпка е да тренираме много усилено, съсредоточавайки се върху базовите упражнения. Използвайте щанги и дъмбели вместо кабели и машини“, е съветвал Арнолд. За Арнолд тренирането на нещо по-малко от 100% е загуба на време във фитнес залата, но изборът на подходящи упражнения също е от решаващо значение.

 ролята на мозъка в бодибилдинга
ролята на мозъка в бодибилдинга

Времето за тренировки на Арнолд

Времето за тренировки на Арнолд се смята за твърде дълго, според днешните стандарти. Той  е правил по цели 26 работни упражнения на големи мускулни групи като гърба, гърдите и раменете. На въпроса дали този подход е остарял, той е отговорил: „Това е, което използвах и което работи за мен.“
Освен това Арнолд е тренирал всяка мускулна група три пъти седмично. Очевидно е, че това е прекалено голям обем и честота за повечето фитнес ентусиасти, но Арнолд е имал предимството да бъде бодибилдър на „пълен работен ден” и после да прекара остатъка от деня си в ядене и възстановяване.

Изберете правилните упражнения
Изберете правилните упражнения

Изберете правилните упражнения

Арнолд не само е тренирал здраво, но и умно. „За да станете големи, трябва да станете силни. Начинаещите културисти не трябва да бъдат загрижени толкова за усъвършенстването, колкото  за растежа си“.

Това означава да се съсредоточите по-малко върху изолиращите упражнения в полза на многокомпонентните упражнения. Клякането, мъртвата тяга, вдигането на щанга над главата и други подобни упражнения са примери за многокомпонентни упражнения, които изискват няколко групи от мускули да работят координирано. Овладяването на тези движения и предизвикателството да ги направите с тежки тежести е ключовият компонент за натрупване на сила и размер.

Използвайте тежки тежести за малко повторения

Арнолд не само е избирал правилните упражнения, но и правилните тежести. В края на краищата серия от 8 повторения, с 300 кг при клек, предизвиква много по-добър стимул за изграждане на мускули, отколкото серия с 40 повторения, но със 135 килограма.

Снимки: БГНЕС