Реклами само в канали с над 10 000 гледания
Платформата за видеосподеляне YouTube обяви, че въвежда нови правила за показване на рекламите в качените видеоклипове. Те засягат основно собствениците на съдържание, които продават рекламно място във видеата си.
Според новите правила, потребителите ще могат да кандидатстват за програмата YouTube Partner и да печелят от реклами във видеата си, едва след като каналът им направи 10 000 гледания. След това администраторите на сайта ще преценяват дали потребителят отговаря на правилата за рекламиране. Целта е да се избегнат злоупотреби, при които потребители успяват да изкарат пари от реклами с крадено съдържание и фалшиви канали.
Една от причините за подобен ход са зачестилите напоследък злоупотреби, заради гоито някои големи рекламодатели са се отказали от партньорство с YouTube.
Според специалисти достигането на 10 000 гледания на един канал няма да е трудно, особено при аудитория от над 1 милиард души. В случая ще се броят гледанията, а не абонатите на даден канал, така че дори видеото да е било изгледано само частично, това пак се брои.